Sunday, September 27, 2009

Akrab dengan ALLAH

Apa yang membuatkan saya begitu rindu pada Ramadhan?
Kedamaiannya, ketenangannya, keindahan hari siang dan malamnya~ semuanya membuatkan saya rindu...
Namun apa yang paling saya rindu ialah rasa akrab dengan Allah itu lebih terasa dalam bulan Ramadhan...bukan, saya bukan mahu menjadi hamba pada Ramadhan. Saya ini hamba Allah yang punya banyak kelemahan. Saya ingin menjadi manusia yang lebih baik dari sehari ke sehari dan menabur manfaat kepada manusia lain sehingga akhir hayat nanti insyaAllah~

Ya Allah, terimalah amalku di sepanjang Ramadhan
temukanlah aku dengan Ramadhan yang akan datang dalam keadaan yang lebih baik dan sempurna dan jemputlah aku untuk menjadi tetamuMu di Haramain pada Ramadhan yang akan datang~


Ya Allah, peliharalah hati hambaMu~

No comments:

Post a Comment