Tuesday, July 28, 2009

Menghitung Hari

Hari ini 28 Julai 2009,bersamaan 6 Syaaban 1430 Hijriyah...saya berumur 25 tahun. Bermakna, lagi 5 tahun umur saya 30 tahun...



Sebaik sahaja pulang dari kerja semalam, adik saya zulaikha (adik saya yang keempat) yang baru pulang dari Mesir terus sahaja bercerita tentang kejadian tengahari itu.



"kak long, nak tahu..tengahari tadi tiba-tiba kak tin (adik saya yang kedua) jerit-jerit sambil menyebut ika, kak long dah mati" terkejut ika. rupa-rupanya kucing kak long tu yang mati"


Ika bercerita sambil tergelak kecil.




Terbayang muka kucing yang adik-adik saya namakan kak long atau nowol itu. Adik-adik saya kata kucing itu macam saya."slow" dan kudus macam saya..=)



Hari ini saya makin tua, makin jauh meninggalkan kehidupan, makin dekat menghampiri kematian. Bagaimanakah saya menjalani kehidupan saya selama 25 tahun ini?

Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, matiku,hanyalah demi Allah sekalian alam.



"Betapa ramai anak muda yang bergembira siang dan malam, sedangkan kain kapannya telah siap ditenun untuk digunakan bila tiba waktunya" {pepatah arab}


Ya Allah, peliharalah hati hambaMu~

No comments:

Post a Comment