Monday, March 1, 2010

Dah Kurang~


Ika dah balik Cairo, lela dah balik UUM..waaa..dah kurang ahli kat rumah..sunyi sikit rasanya

kurang jugak ahli solat jemaah
kurang ahli nak dengar tazkirah @ kak long membebel..hehe
kurang ahli nak tasmi' sama-sama
kurang dah orang nak cakap " kak long! jangan jadi macam budok-budok! kak long tua doh..26 doh umur!.. dan kak long akan jawab " sebab tu la kak long awet muda!" adik-adik, sila terima kenyataan yang benar tapi pahit ni ye..=p
kurang ahli kat meja makan..kuikui. so, kurang jugak orang nak berebut kepak ayam! hoho
kurang ahli kat bilik tidur..terpaksalah kak long tidur ngan mashimaro dan patrick je. huhu (tapi, kurang la cadar yang kak long kena tegangkan! hihi) dan kurang la baju lela yang kak long dan ika kena kutip! ;)
kurang la orang yang kak long kena kejut tidur pagi-pagi~ ish, ish..
kurang jugak ahli nak berlakon jadi ana althafunnisa dan abdullah khairul azzam..hihi. 'Mas, namanya siapa?...Abdullah!"
pastu kurang jugak ahli kelab berangan "apa jadi bila masing-masing dah ada family nanti.."
pastu ika nak tau..lepas ika balik Cairo, adik dah tak tanya dah.. " sapa yang guna sikat akim pastu dop buang rambut nih!"
pastu bila lela tak de, kak tin jadi big boss..sebab kak tin takut ke lela je..hihi
pastu kurang jugak orang cakap.."kak long cuba gok duk diam kejap...gi mari, gi mari...berkemas sokmo..." tapi kak long tahu dalam hati tu, suka sebab awak semua tak yah nak kemas rumah..hihi (kak long akan kurangkan skit obses ni..bahaya jugak penyakit suka berkemas. serabut je orang tengok)


Walau apapun kurang yang kita ada sekarang... kita mesti berusaha sungguh-sungguh supaya ahli kita tidak berkurang di syurga nanti..Letakkan Allah dan Rasulullah pada tempat pertama. Jangan pernah putus asa untuk berubah ke arah kebaikan. Kasih sayang Allah sentiasa luas untuk kita semua...

credit to fiveprime.org

owh...bila lagi ya kita nak berkumpul ramai-ramai macam ducklings yang comel-comel ni~


lela dan ika, jangan lupa kirim salam kat kawan-kawan semua..daripada kak long yang comel =)

No comments:

Post a Comment